Timeout hos Bestis

Guttene og jeg satte oss på toget til Gjøvik i dag for å besøke bestevenninnen min Kristine og lande litt etter en i overkant spennende uke. Dexter må nok vente litt før han får smake sjokoladebolle men jeg unnet meg en, okei det ble to. Kristine og familien har nettopp overtatt et funkishus fra ...

Sabotasje

Det som skulle bli et søtt vi har matchende kosebukser på fjellet bilde ble relativt kjapt da herr Burøe slapp en kjempepromp. Det lille jeg klarte å holde inne egen mage ble tilskammegjort og vi forsøkte ikke å ta et nytt bilde. Området ble evakuert og ingen ble skadet, fysisk ihvertfall. Gen...

Feriedryss strandbilder del 1

Vi hadde ikke akkurat en badeferie denne gangen, men vi tilbringte mye tid på stranden likevel og lekte oss i sanden. På julaften kom Bamse himself på besøk til leiligheten vår på hotellet og hadde med julegaver til ungene (som vi leverte inn dagen før da). Det var kjempehyggelig! Dexter ble l...

Hjemreise med organisert kaos og karaoketaxi

Rett etter midnatt kom vi endelig hjem etter en lang reise som faktisk gikk underlig bra. Det ser kaotisk ut men alle hjalp liksom til der det trengtes og vi slapp hysteriske anfall fra meg som ikke fant passene eller oppkast eller vranglås mentalt (det forekommer ellers normalt). Jeg lurer på om...

Hva skjedde?

Når mannen din arrangerer tullebursdag og seks servitører overøser deg med konfetti, kake og champagne..Mer om det senere, nå skal jeg sove min siste natt på Lanzarote før vi reiser hjem. Btw, jeg sa at jeg ble 29 år og de sa; for noe tull, her er du bare 25! Made my day.

Resultatet av leopard strandkjole prosjektet

Den store strandkjolen som jeg ambisiøst hadde tenkt å trylle om til noe Fashioncherry ville hatt på stranden gikk ikke helt som planlagt og ble avblåst i det jeg skjønte at dette kommer til å gå til helvete likevel. Jeg så for meg flettede snorer og nice tilfeldig sexy cut men ehm, jeg aner ikke...

Brenn 500 Kcal på 20 min

Jeg leste et sted at man forbrenner 500 kalorier når man ammer, så da er jeg virkelig i gang med treningen.

DIY hjelp needed

Vi skal filme og ta bilder på stranden i morgen og jeg har ikke lyst å flashe mammakroppen min (det har jeg vel bevist at jeg er i stand til tidligere), så jeg har gått til innkjøp av en diger leopard strandkjole og en saks. Men jeg klarer ikke å bestemme meg for hvor jeg skal starte annet enn at...

Med blanke ark og fargestifter til

Her er jeg i full gang med nyttårsforsettet mitt, ikke trening i dag men å være mye ute. Etter at jeg var oppe og matet og stelte Dexter i dag tidlig så tok Ørjan han med alene til frokost og jeg fikk krype til sengs igjen sammen med Theodor. Og når de kom tilbake så ammet jeg Dex i sengen og vi ...

Godt Nyttår

Dette året har gått så vanvittig raskt at jeg skjønner ikke helt hvor tiden ble av. Her på Lanzarote koser vi oss nå på årets siste dag, og jeg tenker litt på hva vi har vært gjennom før vi braker løs på enda et år.Utsikten vår er den kjente treningsparadis-øya Fuerteventura. Dit skulle jeg og Ør...

Joggekrampe

Ørjan jaga meg ut på joggetur i kveld! Kjempebra initiativ, skikkelig fin utsikt, fantastisk følelse å først faktisk være i farta og så inni helvete vondt! Lysken var vel det første som meldte au-au, så føltes belastningen på ryggen og den totale opplevelsen var at kroppen har MANKO på muskulatur...

Dexter-mamma tid

Etter to døgn med mye soving mellom slagene har jeg endelig kommet meg litt på pluss, og spesielt etter i dag da Ørjan dro alene med de større barna til dyrehagen slik at jeg og Dex fikk hele dagen for oss selv. Siste månedene har jo bestått i nattevåk og sjonglering av ja, livet. Det er sant som...

Julegaver og moments

Skal jeg si fra til han..?Bananis :)I julegave fra Ørjan (som jeg åpnet hjemme før vi reiste) fikk jeg fotoutstyr (bl.a 100mm linse, endelig!) men her på Lanzarote ventet det en overraskelseskonvolutt, vi skal på cruise i september neste år! Da har vi virkelig noe å glede oss til.

Julebildet

Dette bildet krevdes bestikkelser av ungene, trust me (jaja, to iste og minigolf). God Jul fra oss!

Julaften

En gledelig jul fra oss på Lanzarote, her koser både store og små seg.Jeg har forresten løst internett problemet, jeg slo på roaming og vips så hadde jeg 3G. Snakk om å føle seg dum! (Se for deg hvor jeg klasker meg selv i panna og sier; Dawww!)Jeg tok bilde av frokosten i dag tidlig, og da sa Ør...

Lanzarote

Det tar på en voksen skrott å døgne for første gang på kanskje ti år, jeg fikk meg en del naps her og der etter avreise men selv nå etter en god natts søvn føler jeg meg hangover enda, puh.Bildet under kaller jeg for "flymat".Ja, det var de to bildene jeg klarte å laste opp. Hvorfor klarer ingen ...

Charterinternett

Da er vi vel fremme paa Lanzarote men charterinternett suger balle. Jeg sitter naa i resepsjonen blandt Bamseklubbdamer og skjonne pensjonister med magetaske og skriver fra en pc de har her. Vi doegna foer vi reiste saa naa har vi faatt sove ut og begynt aa orientere oss, Orjan er allerede i svi...

Strømbrudd mobilblogg

Midt i julebaksten gikk strømmen her i Volda (og heile Sunnmøre) gikk strømmen! "-Terroristangrep!" hørtes fra sofakroken av et par ivrige Jansrud-fans som febrilsk forsøkte å se resten av SuperG på mobilnettet. Nå sitter vi hele familien samlet (og etterhvert fattet) uten strøm fremdeles, og spi...

Syk.no

Det første jeg gjorde da vi kom inn døra hjemme i går kveld var å løpe inn på do og kastet opp. Og der har jeg vært siden, kan man si. Vi hadde en generelt dårlig hjemreise. Den stratet med godt mot på tross av lange køer og mye tull på flyplassen, men vi kom oss ombord i riktig fly da og ungene...

Komikerfest!

Vi møter både Norske og Svenske (og Britiske) komikere i ferien; Terje Sporsem, Tommy Steine, Al Pitcher og Jakob Øqvist har standup show her i Alanya i hele juli. Men de er ikke bare på jobb, vi møtes med familiene våre og bader og koser oss og i kveld er Ørjan og gutta ute på konsert. Endelig!...

-Bare du ikke bruker Speedo, Pappa

Ørjans datter Leah Marie er som tenåringer flest, -ekstremt pinlig berørt av sine foreldre, ihvertfall sin far. Og hennes far, komiker Ørjan Burøe tar dette som en ren invitasjon og lar seg såklart trigge og kjører på med det meste som måtte by seg. Om det er èn ting Leah ikke liker, så er det m...

Våre perler i Alanya

Mange tenker at Alanya er et masete sted der du blir dratt inn i butikkene og holdt fast til du kjøper alt de har men det er det faktisk slutt på og selv om dette er er ganske typisk turist sted så er det fullt mulig å finne fine deilige steder å både være og spise.Favorittstrendene våre så langt...

Ny video

Vi tok det litt slækk i går med strandliv og lek og her er en liten filmsnutt som Ørjan la ut på sin YouTube :) I dag skal vi faktisk i et aldri så lite møte med noen vi har ventet på i noen dager, det blir både spennende og hyggelig.

White beach with friends

Det er ikke alltid så lett å beregne hvilke og hvor mye toalettartikler man skal pakke med seg på tur men her er noen av mine tips: -Reisestørrelser, fin måte å prøve nye produkter på, eller den gode favoritten. -Produktprøver, jeg sparer alltid på sånne til kortere reiser eller som backup på f...

På Gardermoen i pysjamas.

"Hvor skal vi dra på ferie i år da?" Det var det store spørsmålet tidligere i sommer. Vi hadde hele Middelhavet for våre føtter. -Vel, ihvertfall ikke til Alanya, var den første beslutningen. Men, noen fikk kanskje med seg at vi var seint ute med å bestille og at det aller aller meste av hoteller...

Happy campers

I natt var jeg og minsten på campingtur i mammas bobil. Den står parkert utenfor huset men det gjør ingen verdens ting, camping er camping! Men planene mine om å fortelle eventyr (les: lese Tom & Jerry) og ha magiske øyeblikk og lage gode minner om "den gangen da.." gikk egentlig i vasken for små...

@ Home

Selv reisen til Sunnmøre med støttestrømper og åpne sko, som en bestemor på tur, var vel verdt hvert minutt for den digge formiddagsluren jeg fikk når vi kom frem var oh-my-god-så-etterlengtet! Mammas sofa er bare best! Og spesielt i dag siden jeg hadde bare sover fire timer i natt og hun tok med...

Siste!

Åååå, jeg som følte meg SÅ flink i formiddag da jeg blogget fra mobilen i lunchen, og så var det noe som skjedde som gjprde at bare deler av det jeg skrev ble publisert. Det ser ut som en oppdatering i mobil-appen, men om den vil bli å fungere som den skal så ser det ut til at den får de funksjon...

Hvordan unngå en krangel

Vi skal bestille oss sydentur og er skikkelig sent ute. Det innebærer at de fleste destinasjoner som passer oss er utsolgt for leeenge siden og det bygger seg opp en passe amper stemning i huset. Vi er i tillegg alene hjemme, uten barna, og da sitter det ekstra løst i kjeften på oss, litt som for...

Duplo konkurranse fra Legoland (og tidligere vinnere)

Hei hopp fra Legoland!Nå sitter vi deilig utkjørt i leiligheten vår på Lalandia, vi kom litt utpå dagen i dag og rakk å få med oss faktisk det meste inne på Legoland og har laget oss en liste over alt vi vil gjøre i morgen. Vi skal kjøpe et pass som gir oss køfri inngang på ti aktiviteter, én gan...

Skirenn

Dette har vært en fin påske! I fjor var jeg på cellegift og så påsken fra inne på Highland hotell, mens i år har jeg følt meg så deilig pigg og til og med fått stått på ski! -Og far i huset som er tidligere skilærer fra Geilo våknet endelig fra lei-av-ski-boblen sin og har trent både meg og pjokk...

Reprise Bloggerne i påsken!

En god påskemelding fra Tv2 Bliss; Hele sesongen med doble episoder sendes mandag-fredag kl 19:30 Etter episodene blir det musikkdokumentarer med bl.a. Bieber, Selena Gomez, Justin Timberlake osv. F.eks sendes Bieberdokumentaren etter episoden hvor Sophie er på konsert. Hva skal du gjøre i ...

Svømme med Skilpadder..

Jeg skulle ønske magen min alltid så like flat ut som når jeg ligger på ryggen (og strekker meg). -For det er slettes ikke på alle bilder man er like heldig. Det er underlig hvor man kan ta seksti og så blir ett eller to av de helt supre, og så tror vi jenter at det er sånn vi ser ut. Men d...

Nytt hotell

Skrevet i samarbeid, fritt fra hjertet. De tre siste dagene vi har her i Khao Lak i Thailand skal vi tilbringe her på nydelige JW De Luxe Marriott hotel, som er et av de bedre resortene du finner i Thailand. Og her er det helt fantastisk fint! Jeg mener, om jeg ikke nettopp hadde giftet meg på...

White Beach

Her er hele reisegjengen, unntatt kjæresten til Rachel som flydde seg hit fra USA for å være litt sammen med drømmedama si, han tar bildet, det funker også veldig godt for oss andre. Rachel, Elisabeth (frs Star Tour, hun kan ALT om Thailand og gjør det veldig hyggelig for oss) (og så er hun kul ...

Blue Couples Sensimar, Phuket.

Innlegg skrevet i samarbeid med Star Tour Ja, reklame skal merkes, men milde måne, ikke ta dette som reklame, dette er varme anbefalinger som jeg av all hjertens lyst deler med dere. Khao Lak er balsam for sjelen og jeg er så utrolig takknemlig for å ha blitt invitert med på denne turen som gj...

Thai Air til Thailand

Lite visste vi, at vi skulle få reise med business class til Thailand!Du kan tro vi kjørte tidenes photoshoot hehe skulle trodd vi var barn for første gang i en lekebutikk.Jeg reiser sammen med Rachel Nordtømme, Annette Haga (NetteNestea), Anette Marie Antonsen, og Margit Ødenes (Villadrommeverde...

Klar for Thailand

Jeg har vært så heldig å bli invitert med til Thailand av Star Tour sammen med noen andre bloggere, og avreise er om bare noen timer.Vi skal til Khao Lak som jeg har hørt er utrolig fint og jeg gleder meg helt vilt. En hel uke i paradis, uten mann og barn. Bare meg og meg selv, jeg har glemt hva ...

Shopping for ferie

Jeg gjør ikke annet enn å drømme om ferie nå og dro på bikinijakt i dag!Det var ikke så mye å finne enda men jeg fant en safe svart en på HM, og en kjmeperosa truse, toppen så helt formløs ut på meg så jeg gikk for kun underdelen pga den freshe fargen som gjorde meg så glad.Sandaler og armcandy f...

Coming up: Ferie!

Jeg fikk en skikkelig gladnyhet i dag, jeg skal snart på en skikkelig eksotisk reise!Det kom som sendt fra himmelen sammen med vårsola, og jeg ble umiddelbart klar over hvor vinterbleik jeg er. Det var meningen at jeg skulle presentere en HELT NY selvbruner spray denne uka, den er helt fantastisk...

Sunnmøre igjen

Theodor og jeg tok turen til Sunnmøre igjen i helgen, og denne gangen på litt kort varsel så vi fant ingen ledige flybilletter og tok nattbussen. Det er vanligvis en grei affære, om man styrer unna de mest folksomme dagene, men denne gangen kjørte de med en leiebuss som ikke var helt på stell og...

Lazy sunday

Forberedelser til Nyttårsaften

I år var vi invitert på middag hos noen venner på Geilo og siden vi slapp unna middagen så tok vi med både champagne og vertinnegaver som vi fant på Ekte på Geilo. Salt og pepper og norsk sjokolade fra Geiranger, nam nam! Jeg gikk for gode gamle Happy Birthday fra Deborah Lippmann på neglene mi...

Vinsmaking

Vi fikk smake mye nydelig vin på Vinkjelleren på Geilo og innehaver Frode Aga viste oss vinkjelleren sin. Skal det være en vin til 85 000 kroner? Den flasken tør jeg ikke holde engang..! Jeg ble vel heller ikke spurt, fornuftig nok og like greit. Denne enkle nattmaten tryllet frem av en sn...

Om å ha mobiler ved bordet

Etter en deilig middag på restauranten på Highland Lodge skulle jeg til å snakke litt mer med barna om hva de syns om oppholdet våres så langt og om de har det fint osv men da var de allerede langt nedi mobilene og paddene sine. Vi trenger seriøst mer parental skills! Eller vi? -Fotografen sin ...

Note to self(ie)

When wearing makeup in jacuzzi for the sake of selfie... Makeup will spill. Vi koser oss på Highland hotell på Geilo noen dager, stay tuned for more updates. (Hva skjer med engelsken da..?)

On the road

Unna vei, Geilo og Highland Hotell her kommer vi! Med tettpakket bil og lykkelige barn i bilen; -den minste er lykkelig fordi han får se film i bilen, den mellomste fordi hun har fått kjøpe Parajumperjakka mi til under halv pris og den største fordi jeg meldte meg frivillig til å kjøre! <br ...

Takk for oss Trysil

Jeg elsker dette hotellet! Det har bare alt vi trenger som en familie; god plass, mange ting å gjøre både ute og inne, herlig interiør og jammen litt julestemning også. -Og bra sminkelys!

Klar for middag

Klar for middag med en kjole fra Cubus som har hengt i skapet siden vårsalget og bare ventet tålmodig. Ørepynten fra Solveig Lindholt Jeg kjørte på med litt HDR på bildet for å få frem blondene i stoffet. Heldigvis skal vi ikke noe etter middagen i kveld så da kan jeg bare kjøre på med julem...

Ekstra strøm til mobilen

Desse ekstra batteriene fra Powerocks er noe av det smarteste gadgeten Ørjan har dratt i hus på lenge. Den lille kan jeg ha med i veska på tur og gir fullt batteri minst én gang. Den hvite har to innganger og kan lade både mobil og f.eks iPad tre ganger! På ferie i USA klarte vi oss i tille...

Ikke glem kjolen!

Uæ! Da vi nesten hadde reist fra hotellet og til flyplassen kom jeg på kjolen jeg hadde bestilt! Jeg løp til FedEx kontoret og der lå den jammen og ventet på meg! Den er fra Kourvosieur.com og heter las vegas og jeg kunne ikke reise hjem fra Las Vegas uten å ha prøvd den på?? Men vi hadde s...

Hangover

Jeg ligger krøllet sammen på en solseng i skyggen og er så hangover at jeg aner ikke at det er mulig. På den ene siden angrer jeg som en hund på at jeg ikke er uthvilt nå når vi om få timer skal ta fatt på den lange reisen hjem mens jeg samtidig har hatt den best time of my life her i Las Vegas...

Shopping med Betty

Vi nyter 23 varmegrader og fikk brukt solbriller (Quay), ikke verst. Det meste her foregår jo innendørs men det er godt å være ute når temperaturen er så fin. Det er mye rart å se i Las Vegas! Jeg og Bettina fikk løpe litt løpsk på shopping i dag. Ørjan og Kristoffer har vært veldig tålmodige...

Nu kjør vi!

Øl og pizza til frokost på Gardermoen er ikke feil! Tre timer søvn var akkurat nok til at vi sikkert finner roen på den lange flyturen. Og om ikke så har vi litt lesestoff, det er litt flaut at den ene er til meg og den andre til Ørjan, og begge klør etter å slå kloa i sitt utvalgte materi...

Reisefeber

Uæ, nå reiser vi snart til Las Vegas, bare noen timer igjen! Jeg pakker, pakker om, drar kjoler inn og ut av kofferten. Jeg har jo aldri vært der før, og aner ikke hva jeg vil få bruk for. Jeg vil tro at glitter, høye hæler og pass holder? Han reisekompisen min derimot tar det med knusende ...

Las Vegas Baby!

Ferien vår uten barn utgikk i mars da jeg istedet måtte ha cellegift behandling, så nå prøver vi igjen. Denne gangen flesker vi til og reiser sammen med noen venner til Las Vegas! Herregud så spennende, der har jeg aldri vært før. Og det er ikke lenge til, vi reiser alt på mandag. Det bety...

Tur i Ekebergparken

Vi benyttet det fine søndagsværet til å besøke den nye Ekebergparken, spesielt sidrn mamna som er kunstner er på besøk. Vi lurte litt på hvor vi skulle gå av trikken, men da 90 % reiste seg for å gå av ved Ekebergrestauranten skjønte vi at vi var på rett sted. Ok, kjør bildedryss: ...

Etter ferien..

Etter ferien har jeg massevis av bilder jeg gjerne vil vise fram, vi gjorde så mye gøy. Men det tar såklart litt tid å redigere og sortere vesentlig fra fullstendig uinteressant bildemateriale, jeg har #%^*+ mengder uheldige kroppsbilder fra stranden, noen ok og kanskje ett der jeg kommer ufortj...

Maten

Jeg var alt ferdig å spise da jeg kom på at jeg skulle ha tatt bilde av maten før jeg satte tenna i herligheten. Sorry..

Shopping i Cannes

Vi var en liten tur innom Cannes for å se på byen og shoppe litt, og gutta boys fikk seg matchende shorts. Akkurat der de sitter nå skjedde det store juvelranet, samme dag! Herregud, tenk hadde vi vært der kanskje bare en halvtime senere. Grøss.. Det var ikke denne butikken vi shoppet på, f...

En sprut i ansiktet, takk.

Lite er så oppfriskende som rent norskt vann på spray å kjøle seg ned med i sommervarmen. Og ekstra morsomt ble det da Teddyen fikk prøve, for første gang. Skeptisk, skeptisk. Nesten.. Nesten! Der ja! Haha, det syns han var kjempedeilig.

Photoshoot på stranden

Vi gjorde en liten jobb på stranden (du får høre senere), måtte pynte meg litt da..! Kjolen fant jeg faktisk i Juan Les Pins, og smykkene er fra Ettica. Jeg må si jeg følte meg ganske så fin, selv om beltet luktet geitemøkk og måtte henge ute på verandaen om natta. Det er oljen skinnet er sm...

Hvor blir det av innvollene?

Jeg tar meg selv flere ganger i å beføle meg selv når jeg er under vann. Ikke sånn beføle, men jeg stryker meg over magen og kjenner rundt på sidene. Undrende og fascinert over følelsen. Magen blir jo så flat! Og midjen smalere. Det må være trykket og mangel på tyngdekraft som gjør det, fo...

Stripper to go

Alt i reisestørrelse er velsignet på reisefot, også neglelakkfjerner. Stripper to go fra Deborah Lippmann er engangsforpakninger med neglelakkfjerner, antibakteriell og garantert ingen søl i toalettmappen. Et must! Legg forresten merke til denne fantastiske holo-lakken fra FNUG. Jeg har p...

Er du ekte cowboy mamma?

Det lurte Teddy på da jeg troppet opp med cowboyhatt på vei til stranden. Jeg ja? Gjett om! Men.. Hvor er pistolen din da? Svarte han, forventningsfullt. Drit i det da, sjekk de kule bilene utenfor hotellet..! (jeg sa ikke drit, tror jeg..) Dette bildet vil han vise til kameratene sine når ...

Snegle smaking

Vi har internett på hotellrommet, men det er ikke noe å skryte av egentlig, og når en beveger seg til resepsjonsområdet eller bassengområdet så er det enda nye nett og man må drive å søke og logge på, holde styr på koder etc. Da gidder man rett og slett ikke til slutt. En restaurant vi har spis...

Feriepillen

Supermat og vitaminer får stå hjemme i skapet når jeg er på ferie, men desse får bli med. Jeg hovner sånn opp i kroppen i varmen, sånn at fingrene mine faktisk blir hovne, stive og ømme. Og desse hjelper. Det er ikke noe hokus pondus, bare helsekost-tilskudd som er vanndrivende. Jeg drikker m...

Kjærlighet er også på pinne

Det er viktig å dele på kjærligheten :)

Bon voyage!

I dag tidlig stod vi opp samtidig som sola. Da hadde vi sovet i nøyaktig 2 timer og 45 minutter.. Men selv om den søvnen føltes ut som total waste of time så er det ingenting en solid sushifrokost på Gardermoen ikke klarer å fikse. (Og kaffe, masse kaffe) Da er det Frankrike neste, Juan...

Er en uke uten barn ferie?

Uken (nesten) uten et eneste barn i huset (utenom oss da) skulle etter planen være super innholdsrik med jobbing, fullføring av salong, kinodates og masse kjæresterier. Som vi gledet oss! Men vi har aldri før vært så ueffektive! Den første vi gjorde var å begynne å krangle. I to dager faktisk...

Reservemannen

Når alle barna er bortreist ser katten sitt snitt til å "ta over" mor og følge henne overalt. Også til butikken eller på tur, som en hund. Han sørger også for at jeg ikke forsover meg om morgenen. I dag sovnet jeg etter alarmen gikk, men våknet akkurat i tide av dette dyret som satt ved øret...

Check!

Greit at jeg tok med posen med regninger og papirarbeid på ferie, for her har regnet høljet ned hele dagen så jammen fikk jeg gjort litt fornuftig. Og nå titter jammen sola fram, akkurat i der jeg var ferdig!

Akkurat nå

Spiser jeg en deilig frokost helt alene på Quality Hotel Ulstein. Ingen barn. Ingen mann. Deilig! Det kan jo gå flere år mellom desse anledningene der man reiser uten noen. Nå har jeg vært i bryllup, Ørjan har Sommerlatter i Oslo og Teddy er hos besteforeldre sine. Men jeg gleder meg litt ...

Slapp av, det ordner seg

Det er ofte tanken som går i hodet mitt når ting går skeis. For om jeg får panikk, da går ihvertfall alt galt! Så rakk vi ikke flyet kl 07:55, men fikk booket om litt senere på dagen. Og imens så rakk jeg derimot mye annet; farging og forming av vipper og bryn, glansvaske håret og faktisk kjøpt...

Jeg rakk ikke flyet

Jeg har pakket hele natta, sovet fire timer og masserte til og med føttene til Ørjan når jeg vekket han så han kunne kjøre meg og T til flyplassen så vi får oss en tur til Sunnmøre. Vel satt i bilen spør Ørjan nok en gang (måte på til mas da) om når flyet går og jeg gjentar nok en gang; 08:55. ...

Byfolk til fjells, tur til Rotsethornet 649 moh.

Du e'kje skikkelig Volding før du he vore på Rotsethornet, sies det, og nå er det offisielt for både Theodor og meg. "En god time" skulle det ta, iflg min stefar. Da lurte han oss godt, erfaren fjellgeit som han er, men at det skulle ta hele fem timer før vi var nede igjen? Haha.. For å si ...

Byfolk på båttur

Denne prinsen har bare vært så utrolig! Jeg evnet ikke å legge ut bilder i går for vi var helt skutt om kvelden, så det blir flere innlegg i kveld tenker jeg. I går var vi sammen med Vigdis og Kalle på båttur. Vigdis er en av mine beste venninner og vi bodde på hybel sammen på videregående. Hu...

Miniferie

Kl 07:15 satte vi oss i bilen og jeg kjørte husbonden til Festøy fergekai. Farvel, husbond. Kjekt at du kom, men enda.. Hehe neida. (joda.) Ørjan skal tilbake til Oslo for å jobbe med Sommerlatter som har premiere på Torsdag. Han er jo den i familien som byr på mest energi, så jeg og Teddy g...

SukkerSPINN

Å! Kan jeg få sukkerspinn?? Jeg ser bort på den laaange køen, minner meg selv på at det er barnas dag, og sier; Jaaa. Jeg stiller meg i køen, og blir foret etterhvert av andre familiemedlemmer med både pølser, kake og brus. 45 minutter senere var det endelig vår tur til å få kjøpe sukkerspinn ...

God hvit 17 mai!

Gratulerer med dagen! Vi står ved mammas galleri i Volda og ser på toget fra trappen og været er jo helt nydelig! Vi har spist en superhyggelig frokost hjemme, uten alkohol, og det syns jeg kanskje flere burde vurdere på barnas dag. Jeg hørte en historie om en tidligere rektor som år etter å...

Innsjekk Hotell Sunnmøre

Da har vi sjekket inn på nattbussen til Sunnmøre, eller Hotell Volda som Teddy sier. Han kunne ikke vente med å legge seg til å sove, og tok på sovebriller på eget initiativ. Vi foreldre kjørte umiddelbart igang med photosession, byttet plass som om han var en turistattraksjon, og postet på al...

Det er så harry

Vi dro på Harryhandel i går, siden det var fridag og alle butikkene hjemme var stengt. Ørjan har vrikket foten og steppet opp harryfaktoren med å få låne seg en elektrisk handlevogn som han fikk kjøre rundt i. Jeg syns egentlig at det var ganske flaut. Vi spiste lunch med Ana Maria, verdens ...

Sliten.no

Jeg gikk meg på en smell i går. Det var siste "fridag" før neste cellegiftkur er i gang igjen, og hittil har energien økt litt for hver dag mellom hver kur. Men jaggu fikk jeg meg en smekk over fingrene. Jeg har ikke gjordt så mye, men jeg har vært med på mye. Til kvelden hadde jeg egentlig or...

Breaking point

Et lite steg for menneskeheten, et stort steg for min fireåring. Jepp, min gutt på fire år lærte seg å stå på slalom i dag. Det er et sterkt øyeblikk i mamma- og pappahjertet. Ørjan som er en gammel skilærer fra Geilo fikk ånden over seg, leide utstyr og dro pjokken opp i bakken. Det gikk d...

NRK sending og stand up show

Vi kan liksom ikke ta et bilde uten at noen ikke kan dy seg å si noe morsomt, teit eller bare ekkelt. Ørjan har påskeshow på Geilo i kveld og i morgen, sammen med Jon Schau og Fredrik Sjaastad Næss. Jon var med på påskesendingen på NRK1 som i skrivende stund avsluttes med nydelig sang fra Ani...

Mmmmmassasje

På Highland Hotell Spa fikk jeg den beste massasjen jeg fått på lenge.. Og jeg som er både hud og kroppsterapeut er ganske så kresen.

Vannkrig!

Ørjan Burøe og Jon Schau leker med ungene i bassenget og blir som forvokste femåringer når de sloss om en liten ball, selv mot en femåring.

Highland

Vi bor på nyoppussede Highland Hotell i påsken, og det har blitt så utrolig lekkert her! Dette er kosemose, megahøyt servicenivå og de har klart å holde på den samme avslappede deilige atmosfæren som før. Jeg går bare og titter og titter på alle detaljene, tenk å kunne bo sånn da..

Lurt

Godt rigget til i bilen på vei til Geilo kjente jeg at roen kom, trafikken fløt fint og så ble jeg etterhvert deilig døsig. I det jeg kjente at bilsøvnen nappet tak i meg så sier Ørjan; -Er du trøtt? Eh, ja, er du? Ja, svarer han. Og siden han hadde lastet alt det tunge i bilen og kjørt halva...

Avlyst sydentur

I skrivende stund skulle jeg og kjæresten min sittet på Fuerteventura med hvert vårt glass champagne og smurt After Sun på ryggene til hverandre. Vi ville hørt bølgene slå mot klippene. Jeg ville lagt frem treningstøyet til morgenøkten og Ørjan ville gnikket på golfkøllene sine og målt et par p...

Fem tegn

Da er det vinterferieeeeeee! Hurraaaaaaaaa! La oss alle reise til Osloooooo og bo hos Marnaaaa og Øøørjaaaan!

Thank God It's Friday

Yes, endelig fredag!

Hvordan kunne du glemme det?

På veien hjem fra Sunnmøre måtte vi innom Radisson Blu på Lillehammer der vi overnattet på veien opp. Ørjan satte nemlig igjen posen med vin og øl som var ment for julehelgen..! TROR du at stakkars Ørjan fikk høre et par strofer..? Vi ringte på veien og spurte ydmykt om posen stod der, og ...

As far as WE know..

Jeg elsker presanger som treffer på kornet, dette skiltet fikk vi av storesøs. Normal er vel en definisjon som er vanskelig å definere, heldigvis. Men vi er kanskje uforutsigbare nok til at vi krysser statistikken såpass mange nok ganger iløpet av dagen at vi ligger innafor?

Så sexy hadde jeg glemt at Alex Rosen var!

En av mine første store svermerier; Alex Rosen fikk fart på hormonene mine på 90 tallet med sin rampete sjarme. Han satte vel standarden på mitt valg av menn, -til pappas store fortvilelse. Om han er like tøff pappa som Ørjan vet jeg ikke, men han har ihvertfall gitt ut en bok om det. Jeg syn...

Bare la nøkkelen stå i, du

Å komme fra et sted fritt for lyskryss vekker flere nostalgiske barndomsminner. Det fantes bare to kriminelle, så var det ikke den ene så var det den andre. Bilnøkkelen stod i bilen og husnøkkelen i husdøra, -eneste som ble låst inn var spriten.

Hvordan finne arbeidsro når der er ingen fred å få

Jeg klarer ikke å skrive når jeg blir forstyrret og avbrutt, og hjemme på juleferie med også alle andre hjemme så må jeg tenke kreativt. Derfor fant jeg frem pappas øreklokker, gjemte meg bak juletreet og voila! -Skrivero :)

Julegavene

Jeg følte meg som en vinner i går kveld, så heldig som fikk så mange fine gaver. Av Ørjan fikk jeg min helt egen iPad mini. Bare miiiin, ingen å måtte dele den med, det er helt fantastisk..! Ååå jeg håper det fins mange superkule gadgets og covere til den, drømme.. Ørjan fikk Peak Perform...

1 juledag

I dag skjer ingenting. Det er det beste jeg vet.. Pappa passer på at fuglene har nok mat. Og hundene prøver å lure til seg en ekstra godbit de også.

Morgengaver

Før frokost i dag var vi innom låven og sjekket om nissen hadde spist grøten sin, og det hadde han! Men ikke bare det, Teddy hadde fått gave i gjengjeld.. Gosj, skal si det er artig å lage minner som han forhåpentligvis vil huske når han blir stor. Gaven er egentlig ment til hele familien, m...